BBC presenter sues the corporation for £3.7m

BBC presenter who agreed to be a human crash test dummy for his TV show sues the corporation for £3.7m after it ‘left him with whiplash, brain damage and mental scars’

  • Jem Stansfield, 46, appeared as part of a crash simulation on his BBC One show
  • Stansfield was strapped into a cart and catapulted into a lamppost in 2014
  •  He claims he suffered isabling whiplash, brain damage & psychological scars

A BBC presenter who suffered whiplash after volunteering to be a crash test dummy is suing the corporation for £3.7million. 

Jem Stansfield, 46, appeared as part of a crash simulation on his show, BBC One’s Bang Goes The Theory in 2014. 

A clip of him on the show shows Mr Stansfield, who was strapped into a specially designed cart and catapulted into a fake lamppost, pulled forwards and backwards by the contraption. 

Jem Stansfield, 46, appeared as part of a crash simulation on his show, BBC One’s Bang Goes The Theory in 2014

A clip of him on the show shows Mr Stansfield, who was strapped into a specially designed cart and catapulted into a fake lamppost, pulled forwards and backwards by the contraption

He claims the impact caused disabling whiplash, brain damage, psychological scars and dizziness

He claims the impact caused disabling whiplash, brain damage, psychologicalHe is scars and dizziness.

London’s High Court heard that the 46-year-old’s chances of recovery are ‘poor’. 

Lawyers for Mr Stansfield also argued that the incident impacted his career as a TV host. 

The BBC has disputed the impact and degree of his injuries. 

The organisation agreed to pay out two-thirds of Mr Stansfield’s claim. 

Mr Stansfield has a degree in aeronautics from Bristol University and previously appeared as an on-screen ballistics expert for the show Scrapheap Challenge. 

 It comes after BBC presenter Samira Ahmed won a BBC equal pay tribunal. Ahmed claimed she was underpaid by £700,000 for hosting the show Newswatch, when compared with Jeremy Vine’s salary for Points of View.

The BBC had argued that the pair were not doing similar work.

Ahmed and the BBC later reached a settlement.

Source: Read Full Article